27 Aralık 2016 Salı

Michael Jackson-Billie Jean

Herkese yeniden merhaba:)
Bugünkü şarkı hikayemiz Michael Jackson'ın Billie Jean adlı efsane şarkısı.Bloğumda Michael Jackson'a yer vermesem olmazdı.Ben de sizlere en sevdiğim Jackson şarkılarından biri olan Billie Jean'in yazılma hikayesinden bahsetmek istiyorum.


Şarkının hikayesine gelecek olursak;Jackson'ın altıncı solo albümü 1982 tarihli Thriller'ın ikinci single'ı Billie Jean.Jackson arabada giderken şarkı aklına düşer.Şarkıyı düşünürken o kadar dalmıştır ki arabasının alev aldığını dahi farketmez.Yanından geçen motorsikletli biri onu uyarmış ve daha fazla o şekilde gitmesini engellemiştir.Jackson,"o çocuk o gün muhtemelen birçok kişinin hayatını kurtardı"demiştir.Şarkıyı,1960'larda kendilerine Groupie diyen kızlardan esinlenerek yazdığını söylemiştir.Billie Jean herhangi bir kız değildir.Groupie'ler şehirlerine gelen hemen her grupla takılır,kulislerine girerlermiş.Hatta bazen çocuklarında bu birlikteliklerden doğduğunu iddia ederlermiş.


Şarkı Sözleri:

She was more like a beauty queen
(Daha çok bir güzellik kraliçesi gibiydi)
From a movie scene
(Bir film sahnesinden)
I said,don't mind
(Dedim ki,umursama)
But what do you mean
(Ama ne demek istiyorsun sen?)
I am the one
(Tek kişi benim)
Who will dance on the floor in the round
(Pistte yuvarlağın içinde dans edecek olan)
She said l am the one who will dance
(Benim o kişi olduğumu söyledi)
On the floor in the round
(Dans pistinde dans edecek olan)
She told me her name was billie jean
(Bana isminin Billie Jean olduğunu söyledi)
As she caused a scene
(Ve bir manzaraya neden oldu)
Then every head turned with eyes
(Sonra bütün başlar bakışlarını çevirdi)
That dreamed of being the one
(Tek kişi olmanın hayalini kuran)
Who will dance on the floor in the round
(Pistte yuvarlağın içinde dans edecek olan)
People always told me
(İnsanlar hep diyorlardı bana)
Be careful what you do
(Ne yaptığına dikkat et)
And don't go around
(Ve ortalıkta gezinme)
Breaking young girls heart
(Genç kızların kalbini kırarak)
And mother always told me
(Ve annem hep diyordu bana)
Be careful who you love
(Kimi sevdiğine dikkat et)
Be careful what do you
(Ne yaptığına dikkat et)
Cause the lie becomes be truth
(Çünkü yalan gerçek olur)
Billie Jean is not my lover
(Billie Jean sevgilim değil benim)
She's just a girl who claims that
(Yalnızca iddia eden bir kız o)
I am the one
(Benim bir tanesi olduğumu)
But the kid is not my son
(Ama çocuk benim oğlum değil)
She says l am the one
(O benim bir tanesi olduğumu söylüyor)
But the kid is not my son
(Ama çocuk benim oğlum değil)
For forty days and forty nights
(40 gün 40 gece)
The law was on her side
(Yasa ondan yana oldu)
But who can stand
(Ama kim dayanabilir ki)
When she's in demand
(Ona talepler olduğunda)
Her schemes and plans
(Onun planları ve projeleri)
Cause we danced on the floor in the round
(Pistte yuvarlağın içinde dans ettik diye)
So take my strong advice
(O yüzden şu büyük önerimi aklında tut)
Just remember to always think twice
(Hatırla bak her zaman iki kez düşünmeyi)
Do think twice
(İki kez düşün)
Hoo
Hoo
She told my baby
(Bebeğime söyledi)
We'd danced til three
(Saat üçe dek dans ettiğimizi)
Then she looked at me
(Sonra bana baktı)
Then showed a photo
(Sonra bir fotoğraf gösterdi)
My baby cried
(Bebeğim ağlamaya başladı)
His eyes were like mine (Oh,no!)
(Gözleri benimkiler gibiydi of,hayır!)
Cause we dance on the floor,in the round baby
(Pistte yuvarlağın içinde dans ediyoruz diye)
People always told me
(İnsanlar hep diyorlardı bana)
Be careful what you do
(Ne yaptığına dikkat et)
And don't go around
(Ve ortalıkta gezinme)
Breaking young girls heart
(Genç kızların kalbini kırarak)
And mother always told me
(Ve annem hep diyordu bana)
Be careful who you love
(Kimi sevdiğine dikkat et)
Be careful what do you
(Ne yaptığına dikkat et)
Cause the lie becomes be truth
(Çünkü yalan gerçek olur)
Billie Jean is not my lover
(Billie Jean sevgilim değil benim)
She's just a girl who claims that
(Yalnızca iddia eden bir kız o)
I am the one
(Benim bir tanesi olduğumu)
But the kid is not my son
(Ama çocuk benim oğlum değil)
She says l am the one
(O benim bir tanesi olduğumu söylüyor)
But the kid is not my son
(Ama çocuk benim oğlum değil)
She came and stood right by me
(Geldi ve yanımda durdu)
Then the smell of sweet perfume
(Sonra tatlı parfümün kokusu)
This happened much to soon
(Çok çabuk gelişti herşey)
She called me to her room
(Beni odasına çağırdı)
Billie Jean is not my lover
(Billie Jean sevgilim değil benim)
She's just a girl who claims that
(Yalnızca iddia eden bir kız o)
I am the one
(Benim bir tanesi olduğumu)
But the kid is not my son
(Ama çocuk benim oğlum değil)
She says l am the one
(O benim bir tanesi olduğumu söylüyor)
But the kid is not my son
(Ama çocuk benim oğlum değil)
Billi Jean is not my lover(x6)

Bu güzel şarkının hikayesi de bu şekildeydi.Umarım beğenirsiniz:)Hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder