23 Aralık 2016 Cuma

Barış Manço-Sarı Çizmeli Mehmet Ağa

Herkese merhaba:)
Bugünkü şarkımız 7'den 70'e herkesin sevdiği Barış Manço'dan Sarı Çizmeli Mehmet Ağa şarkısı.Gerçek bir hikayesi olan Barış Manço tarafından araştırıldıktan sonra yazılmış bir eserdir.Hala herkesin severek dinlediği benim de sevdiğim Barış Manço eserlerinden birisidir bu şarkı.


Şarkının hikayesine gelecek olursak;Köy ağası olan Mehmet ağa köylünün babası gibi yardımsever bir insandır.Şehirde bütün esnaf tarafından tanınırmış.İhtiyaç sahipleri esnaftan alışveriş yapıp Mehmet ağa adına yazdırırlarmış.Mehmet ağa da ayın belli günleri şehre inip esnafa olan borçları ödermiş.Öyle bir adammış ki yeni evlenenlere toprak verirmiş.Mehmet ağa ölürken de beş parasız ve fakir ölmüş.


Şarkının Sözleri:

Yaz dostum güzel sevmeyene adam denir mi?
Yaz dostum selam almayana yiğit denir mi?
Yaz dostum altı üstü beş metrelik bez için
Yaz dostum boşa geçmiş ömre yaşam denir mi?

Yaz tahtaya bir daha tut defteri kitabı
Sarı çizmeli Mehmet ağa bir gün öder hesabı

Yaz dostum yoksul görsen besle kaymak bal ile
Yaz dostum garipleri giydir ipek şal ile
Yaz dostum öksüz görsen sar kanadın kolunu
Yaz dostum kimse göçmez bu dünyadan mal ile

Yaz tahtaya bir daha tut defteri kitabı
Sarı çizmeli Mehmet ağa bir gün öder hesabı

Yaz dostum Barış söyler kendi bir ders alır mı?
Yaz dostum su üstüne yazı yazsan kalır mı?
Yaz dostum bir dünya bir haklı haksız karışmış
Yaz dostum boşa koysan dolmaz dolusu alır mı?

Yaz tahtaya bir daha tut defteri kitabı
Sarı çizmeli Mehmet ağa bir gün öder hesabı

Bu güzel şarkının hikayesi ve sözleri de bu şekilde.Bir şarkı hikayemizin daha sonuna geldik.Umarım beğenirsiniz:)Hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder